نام و نام خانوادگی:کرمعلی دعدع
نام پدر:عیسی
تاریخ تولد:۱۳۴۴/۰۶/۰۱
محل تولد:دزفول
تاریخ شهادت:۱۳۶۶/۰۴/۱۸
محل شهادت:کردستان-سردشت
وصیت نامه:
بسمالله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. اى اهل ایمان شما اگر خدا را یارى کنید خدا هم شما را در همه جا یارى مىکند. در جنگها فاتح سازد و بر حوادث ثابت قدم گرداند. انشاءالله. با عرض سلام گرم به پیشگاه حضرت ولى عصر(عج) و با سلام به تمامى شهیدان به خون خفته و درود و سلام به امام امت و امت سلحشور ایران و همچنین امت قهرمان و شهیدپرور دزفول من کوچکتر از آن هستم که به شما وصیت کنم. نباید جبههها را به قول رهبر عزیز خالى کرد و همیشه باید آن را گرم نگهداشت. انشاءالله. و اما پدر عزیز و خانواده عزیزم هر چند که فرزند خوبى برایتان نبودهام امیدوارم مرا ببخشید و از خداوند متعال برایم طلب آمرزش کنید. انشاءالله. و اما توصیهاى به برادران بسیج و جلسه امیدوارم که آنها را(بسیج و جلسه را) محکم نگهدارید چون که با محکم نگه داشتن آنها خون شهیدان استوار مىگردد و امید است هر کس از من ناراحتى و نگرانى دیده است مرا ببخشد. خون شهید مانند امواج، خروشان دریاست و شهید همیشه زنده است. در نزد خدا است و از نعمتهایى که خدا به او داده است استفاده مىکند. خداحافظ همگى شما باد. انشاءالله.
برادر کوچکتان کرمعلى دعدع شب عملیات ۱۸/۱۰/۶۵
آخر الزمان...
برچسب : وصیت نامه کرم علی دعدع,کرم علی دعدع,کرمعلی دعدع,دعدع,شعید,شهدا,وصیت,وصیت نامه ,وصیتنامه شعید کرمعلی دعدع, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 500 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت: 15:16
خوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم. با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم . از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.
" ترا شکر می کنم که از پوچی ها ، ناپایداری ها ، خوشی ها و قید و بندها آزادم کردی و مرا در طوفانهای خطرناک حوادث رها ننمودی، و درغوغای حیات، در مبارزه با ظلم و کفر غرقم کردی، لذت مبارزه را به من چشاندی ، مفهوم واقعی حیات را به من فهماندی... فهمیدم که سعادت حیات در خوشی و آرامش و آسایش نیست ، بلکه در جنگ و درد و رنج و مصیبت و مبارزه با کفر و ظلم و بالاخره در شهادت است.
خدایا ترا شکر می کنم که به من نعمت " توکل " و " رضا" عطا کردی، و در سخت ترین طوفانها و خطرناکترین گردابها، آنچنان به من اطمینان و آرامش دادی که با سرنوشت و همه پستی ها و بلندیهایش آشتی کردم و به آنچه تو بر من مقدر کرده ای رضا دادم.
خدایا در مواقع خطر مرا تنها نگذاشتی ، تو در کویر تنهایی، انیس شبهای تار من شدی، تو در ظلمت ناامیدی، دست مرا گرفتی و کمک کردی... که هیچ عقل و منطقی قادر به محاسبه پیش بینی نبود، تو بر دلم الهام کردی و به رضا و توکل مرا مسلح نمودی، و در میان ابرهای ابهام و در مسیری تاریک، مجهور و وحشتناک مرا هدایت کردی."
" همیشه می خواستم که شمع باشم ، بسوزم ، نور بدهم و نمونه ای از مبارزه و کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم باشم . می خواستم همیشه مظهر فداکاری و شجاعت باشم و پرچم شهادت را در راه خدا به دوش بکشم. می خواستم در دریای فقرغوطه بخورم و دست نیاز به سوی کسی دراز نکنم. می خواستم فریاد شوق و زمین وآسمان را با فداکاری و آسمان پایداری خود بلرزانم. می خواستم میزان حق و باطل باشم و دروغگویان ومصلحت طلبان و غرض ورزان را رسوا کنم. می خواستم آنچنان نمونه ای در برابر مردم به وجود آورم که هیچ حجتی برای چپ و راست نماند، طریق مستقیم روشن و صریح و معلوم باشد، و هر کسی در معرکه سرنوشت مورد امتحان سخت قرار بگیرد و راه فرار برای کسی نماند..."
" خدایا می دانی که در زندگی پرتلاطم خود، لحظه ای تو را فراموش نکردم.همه جا به طرفداری حق قیام کرده ام. حق را گفته ام. از مکتب مقدس تو در هر شرایطی دفاع کرده ام. کمال و جمال و جلال تو را به همه مخالفان و منکران وجودت عرضه کرده ام و از تهمت ها و بدگویی ها و ناسزاهای آنها ابا نکردم. در آن روزگاری که طرفداری ازاسلام به ارتجاع و به قهقراگری تعبیر می شد و کمتر کسی جرأت می کرد که از مکتب مقدس تو دفاع کند، من در همه جا، حتی در سرزمین کفر، علم اسلام را بر می افراشتم و با تبلیغ منطقی و قوی خود، همه مخالفین را وادار به احترام می کردم و تو ای خدای بزرگ! خوب می دانی که این فقط بر اساس اعتقاد و ایمان قلبی من بود و هیچ محرک دیگری جز تو نمی توانست داشته باشد."
" دنیا میدان بزرگ آزمایش است که هدف آن جز عشق چیزی نیست. در این دنیا همه چیز در اختیار بشر گذاشته شده، وسایل و ابزار کار فراوان است، عالیترین نمونه های صنعت، زیباترین مظاهرخلقت، از سنگریزه ها تا ستارگان، از سنگدلان جنایتکار تا دلهای شکسته یتیمان، از نمونه های ظلم و جنایت تا فرشتگان حق و عدالت، همه چیز و همه چیز در این دنیای رنگارنگ خلق شده است. انسان را به این بازیچه های خلقت مشغول کرده اند. هر کسی به شأن خود به چیزی می پردازد، ولی کسانی یافت می شوند که سوزی در دل و شوری در سر دارند که به این بازیچه راضی نمی شوند. این نمونه های زیبای خلقت را دوست دارند و می پرستند.
" خدایا تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم. تو مرا اشک کردی که در چشم یتیمان بجوشم. تو مرا آه کردی که از سینه بینوایان و دردمندان به آسمان صعود کنم. تو مرا فریاد کردی که کلمه حق را هر چه رساتر برابر جباران اعلام نمایم. تو مرا در دریای مصیبت و بلا غرق کردی و در کویر فقر و حرمان تنهایی سوزاندی. خدایا تو پوچی لذات زودگذر را عیان نمودی، تو ناپایداری روزگار را نشان دادی. لذت مبارزه را چشاندی. ارزش شهادت را آموختی."
" من دنیا را طلاق دادم. خدای بزرگ مرا در آتش عشق و محبت سوزاند. مقیاسها و معیارهای جدید بر دلم گذاشت و خواسته های عادی و مادی و شخصی در نظرم حذف شد. روزگاری گذشت که دنیا و مافیها را سه طلاقه کردم و ازهمه چیز خود گذشتم. از همه چیز گذشتم و با آغوش باز به استقبال مرگ رفتم و این شاید مهمترین و اساسی ترین پایه پیروزی من در این امتحان سخت باشد."
" خوش دارم آزاد از قید و بندها درغروب آفتاب بر بلندای کوهی بنشینم و فرو رفتن خورشید را در دریای وجود مشاهده کنم و همه حیات خود را به این زیبایی خدایی بسپارم و این زیبایی سحرانگیز، با پنجه های هنرمندش با تار و پود وجودم بازی کند، قلب سوزانم را بگشاید، آتشفشان درد و غم را آزاد کنم، اشک را که عصاره حیات من است، آزادانه سرازیرنمایم، عقده ها و فشارهایی را که بر قلب و روحم سنگینی می کنند بگشایم . غم های خسته کننده ای را که حلقومم را می فشرند و دردهای کشنده ای که قلبم را سوراخ سوراخ می کند، با قدرت معجزه آسای زیبایی تغییر شکل دهد و غم را به عرفان و درد را به فداکاری مبدل کند و آنگاه حیاتم را بگیرد و من دیوانه وار همه وجودم را تسلیم زیبایی کنم و روحم به سوی ابدیتی که نورهای زیبایی می گذرد پرواز کند و در عالم آرامش و طمأنینه از کهکشانها بگذرم و برای لقاء پروردگار به معراج روم و از درد هستی و غم وجود بیاسایم و ساعتها و ساعتها در همان حال باقی بمانم و از این سیر ملکوتی لذت ببرم."
" خدایا تو را شکر می کنم که دریا را آفریدی ، کوهها را آفریدی و من می توانم به کمک روح خود در موج دریا بنشینم و تا افق بی نهایت به پیش برانم و بدین وسیله از قید زمان و مکان خارج شوم و فشار زندگی را ناچیز نمایم. خدایا تو را شکر می کنم که به من چشمی دادی که زیباییهای دنیا را ببینم و درک زیبایی را به من رحمت کردی تا آنجا که زیباییهایت را و پرستش زیبایی را جزیی از پرستش ذاتت بدانم."
" خدایا به آسمان بلندت سوگند، به عشق سوگند، به شهادت سوگند، به علی سوگند، به حسین سوگند، به روح سوگند، به بی نهایت سوگند، به نور سوگند، به دریای وسیع سوگند، به امواج روح افزا سوگند، به کوههای سر به فلک کشیده سوگند، به شیپور جنگ سوگند، به سوز دل عاشقان سوگند، به فداییان از جان گذشته سوگند، به درد دل زجرکشیده گان سوگند، به اشک یتیمان سوگند، به آه جانسوز بیوه زنان سوگند، به تنهایی مردان بلند سوگند که من عاشق زیبائیم. چه زیباست همدردعلی شدن، زجر کشیدن، از طرف پست ترین جنایتکاران تهمت شنیدن، از طرف کینه توزان بی انصاف نفرین شنیدن، چه زیباست در کنار نخلستان های بلند در نیمه های شب، سینه داغدار را گشودن و خروشیدن و با ستارگان زیبای آسمان سخن گفتن، چه زیباست که دراین موهبت بزرگ الهی که نامش غم و درد است، شیعه تمام عیارعلی شدن."
" ای خدای بزرگ ، ای آنکه نمونه ی بزرگی چون حسین علیه السلام را به جهان عرضه کرده ای، ای آنکه برای اتمام حجت به کافران وجودت... سیاهی ها و تباهی ها را به آتش وجود حسین ها روشن نموده ای، ای آنکه راه پرافتخار شهادت را، برای آخرین راه حل انسانها باز کرده ای، ای خدا، ای معشوق من، ای ایده آل آرزوهای مردم عارف، به من توفیق ده تا مثل مخلصان و شیفتگان ، در راهت بسوزم و ازین خاکستر مادی آزاد گردم. ای حسین علیه السلام، من برای زنده ماندن تلاش نمی کنم و از مرگ نمی هراسم ، بلکه به شهادت دل بسته ام و از همه چیز دست شسته ام ، ولی نمی توانم بپذیرم که ارزشهای الهی و حتی قداست انقلاب بازیچه دست سیاستمداران و تجار ماده پرست شده است.
قبول شهادت مرا آزاد کرده است، من آزادی خود را به هیچ چیز حتی به حیات خود نمی فروشم.
خدایا ابراهیم را گفتی که عزیز ترین فرزندش را قربانی کند، و او اسماعیل را مهیای قربانی کرد...
هنگامی که پدر کارد را به گلوی فرزندش نزدیک می کرد، ندا آمد دست نگه دار . ابراهیم آزمایش خود را داد، ولی اسماعیل هنوز به آن درجه تکامل نرسیده بود که قربانی شود، زمان زیادی گذشت تا قربانی کاملی که عزیزترین فرزندان آدم بود، به درجه ارزش قربانی شدن رسید، و در همان راه خدا قربانی شد و او حسین بود. خدایا تو به من دستور دادی که در راه تو قربانی شوم، فوراً اجابت کردم و مشتاقانه به سوی قرارگاه عشق حرکت کردم... اما تو می خواستی که این قربانی هر چه باشکوه تر باشد، لذا دوستانم را و فرزندم را و عزیزترین کسانم را به قربانی پذیرفتی... و مرا در آتش اشتیاق منتظر گذاشتی..."
" خدایا تو را شکر می کنم که شیعیان را با اسلحه شهادت مجهز کردی که علیه طاغوتها وستمگران و تجاوزگران قیام کنند و با خون سرخ خود ، ذلت هزار ساله را از دامن تشیع پاک کنند و ارزش و اهمیت شهادت را در معرکه حیات بفهمند و با ایمان خدایی و اراده آهنین، خود را از لجنزار اسارت جسدی و روحی نجات بخشند. علی وار زندگی کنند و در راه سرخ حسین علیه السلام قدم بگذارند و شرف و افتخار راستین تشیع را که قرنها دستخوش چپاول ستمگران بود دوباره کسب کنند."
" خدایا از تو می خواهم که طبع ما را آنقدر بلند کنی که در برابر هیچ چیز جز خدا تسلیم نشویم. دنیا ما را نفریبد، خودخواهی ما را کور نکند. سیاهی گناه و فساد و تهمت و دروغ وغیبت ، قلب های ما را تیره و تار ننماید. خدایا! به ما آنقدر ظرفیت ده که در برابر پیروزی ها سرمست و مغرور نشویم. خدایا به من آنقدر توان ده که کوچکی و بیچارگی خویش را فراموش نکنم و در برابرعظمت تو خود را نبینم."
" فقر و بی چیزی بزرگترین ثروتی بود که خدای بزرگ به من ارزانی داشت. همت و اراده مرا آنقدر بلند کرد که زمین و آسمان ها نیز در نظرم ناچیز شدند. هنگامی که شهیدی خون پاکش را در اختیارم می گذارد و فقر اجازه نمی دهد که یتیمانش را نگبهانی کنم. هنگامی که مجروحی در آخرین لحظات حیات به من نگاه می کند و با نگاه خود از من تقاضای کمک دارد ، من می سوزم، آب می شوم و قدرت ندارم کمکش کنم. هنگامی که در سنگر خونین ترین قتالها و جنگ آوری، از گرسنگی شکمش خشک شده و نمی تواند آب را از گلو فرو بدهد من که اینها را می بینم و صبر می کنم دیگر ترس و وحشتی از فقر ندارم. این قفس آهنین را شکسته ام و آنقدر احساس بی نیازی می کنم که زیر سخت ترین ضربه ها و کوبنده ترین هجوم ها از هیچ کس تقاضای کمک نمی کنم. "
" من اینقدر احساس بی نیازی می کنم که در زیر شدیدترین حملات هم از کسی تقاضای کمک نمی کنم ، حتی فریاد بر نمی آورم حتی آه نمی کشم در دنیای فقر آنقدر پیش می روم که به غنای مطلق برسم و اکنون اگر این کلمات دردآلود را از قلب مجروحم بیرون می ریزم برای آنست که دوران خطر سپری شده است و امتحان به سر آمده و کمر فقر شکسته و همت و اراده پیروز شده است."
" خدایا از آنچه کرده ام اجر نمی خواهم و به خاطر فداکاریهای خود بر تو فخر نمی فروشم، آنچه داشته ام تو داده ای و آنچه کرده ام تو میسرنمودی، همه استعدادهای من، همه قدرتهای من، همه وجود من زاده اراده تو است، من از خود چیزی ندارم که ارائه دهم، از خود کاری نکرده ام که پاداشی بخواهم.
خدایا هنگامی که غرش رعد آسای من در بحبوحه طوفان حوادث محو می شد و به کسی نمی رسید، هنگامی که فریاد استغاثه من در میان فحش ها و تهمت ها و دروغ ها ناپدید می شد... تو ای خدای من، ناله ضعیف شبانگاه مرا می شنیدی و بر قلب خفته ام نورمی تافتی و به استغاثه من لبیک می گفتی. تو ای خدای من، در مواقع خطر مرا تنها نگذاشتی، تو در تنهایی، انیس شبهای تار من شدی، تو در ظلمت نا امیدی دست مرا گرفتی و هدایت کردی. در ایامی که هیچ عقل و منطقی قادر به محاسبه نبود، تو بر دلم الهام کردی و به رضا و توکل مرا مسلح نمودی... خدایا تو را شکر می کنم که مرا بی نیاز کردی تا از هیچکس و از هیچ چیز انتظاری نداشته باشم.
خدایا عذر می خواهم از اینکه در مقابل تو می ایستم و از خود سخن می گویم و خود را چیزی به حساب می آورم که تو را شکر کند و در مقابل تو بایستد و خود را طرف مقابل به حساب آورد! خدایا آنچه می گویم از قلبم می جوشد و از روحم لبریز می شود. خدایا دل شکسته ام، زجر کشیده ام، ظلم زده ام، از همه چیز ناامید و از بازی سرنوشت مأیوسم، در مقابل آینده ای تیره و مبهم و تاریک فرو رفته ام، تنها ترا می شناسم ، تنها به سوی تو می آیم، تنها با تو راز و نیاز می کنم.
" هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم... تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم، و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم، و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم... خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم."
" من فریادم! که در سینه مجروح جبل عامل در خلال قرنها ظلم و ستم محفوظ شده ام. من ناله دلخراش یتیمان دل شکسته ام که درنیمه های شب از فرط گرسنگی بیدار می شوند و دست محبتی وجود ندارد که برای نوازش آنها را لمس کند، از سیاهی و تنهایی می ترسند. آغوش گرمی نیست که به آنها پناه بدهد. من آه صبحگاهم که از سینه پر سوز بیوه زنان سرچشمه می گیرم و همراه نسیم سحری به جستجوی قلبها و وجدانهای بیدار به هر سو می روم و آنقدر خسته می شوم که از پای می افتم. نا امید و مأیوس به قطره اشکی مبدل می شوم و به صورت شبنمی در دامن برگی سقوط می کنم. من اشک یتیمانم که دل شکسته در جستجوی پدر و مادر به هر سو می دوند، ولی هر چه بیشتر می دوند کمتر می یابند. وای به وقتی که یتیمی بگرید که آسمان به لرزه در می آید."
نظر یادت نره
آخر الزمان...برچسب : مناجاتهای شهید چمران, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 425 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت: 14:29
چشــم آلوده كجا، ديدهْ دلداركجا؟
دل سرگشته كجا؛وصف رخ يار كجا؟
قصــــهْ عشق كجا،وين سر بيــــــــداركجا؟
مــــردم كوفــــــــــه كجا؛العجــــــــــــل ياركجا؟
لفــظ بي كار(عمــل)كجــــــــا؛منتــــــــظر ياركجـــا؟
لطفا با نظراتتون ما را
یاری کنید....؟
یا علی
آخر الزمان...برچسب : السلام علیک یا صاحب الزمان(عجل الله), نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 403 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت: 13:50
نماز یکی از مهمترین و اساسیترین دستورالعمل انسانسازی و سیر و سلوک معنوی است به طوری که برخی از بزرگان فرمودهاند اگر نمازِ انسان اصلاح شود، همه امور انسان اصلاح میشود.
این نماز علاوه بر احکام فقهی و ظاهری، آداب و اسراری دارد که آشنایی با آنها انسان را بیشتر با حقیقت نماز پیوند داده و قلبش را بهتر به سوی نماز سوق میدهد.
توصیههای زیادی راجع به ذکر گفتن داریم. خود نماز، ذکر است. این نماز، واجب دارد، مستحب دارد. توصیه شده بعد از نماز، ۱۰۰ بار ذکر بگویید؛ تسبیحات حضرت فاطمه (س) را بگویید. ذکرهای دیگری بعد از نماز توصیه شده است.قرآن کریم هم تاکید دارد که «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً؛ اى کسانى که ایمان آوردهاید! خدا را بسیار یاد کنید» (احزاب/۴۱)
فلسفه ذکر زیاد خداوند چیست؟
فلسفه این ذکر گفتنها چیست که میفرمایند زیاد ذکر بگویید؟ پاسخش این است که اینها برای آن است که قلب، بیدار شود، و گرنه اگر قرار باشد که اذکار، صرفا لقلقه زبان باشد، مصداق این بیان امیرالمومنین (ع) میشود که «النّاسِ عَبِیْدُ الدُّنْیَا وَالدِّیْنُ لَعِقٌ عَلَى الْسِنَتِهِمْ؛ مردم (غافل) بندگان دنیایند و دین، لقلقه زبان آنهاست»
اگر دین، لقلقه زبان شد تدین نمیآورد، انسان متدین کسی نیست که همیشه زبانش به ذکر مشغول است بلکه انسان متدین کسی است که زبانش همراه با قلب به یاد خداست.
مقصود از ذکر زیاد چیست؟
در برخی از روایات دارد که رسول گرامی (ص) به حضرت امام علی (ع) فرمود: یا علی، این که خدای متعال فرمود: «اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً» نه یعنی زیاد بگو «سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر»! مقصود این نیست! بلکه مقصود این است که در آنجایی که عبادت است حضور پیدا کن، در آنجایی که حرام و معصیت هست ترک کن. این، یاد خدا بودن است.
در روایتی از امام صادق (ع) وارد شده که هیچ بلایى براى مؤمن سختتر از این سه بلاء نیست، که از سه نعمت محروم شود. شخصى پرسید: آن سه نعمت چیست؟ فرمود: یارى مسلمان با آنچه خدا به او روزى کرده، دوم انصاف دادن و خود را جاى دیگران فرض کردن، و سوم زیاد خدا را ذکر کردن، البته منظور من از ذکر بسیار گفتن، سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الا اللَّه و اللَّه اکبر تنها نیست، هر چند که آنهم ذکر خدا است، و لیکن منظور من ذکر خدا در هنگام استفاده و بهرهمندى از حلال او، و باز ذکر خدا در هنگام برخورد به حرام او است.
البته، نه اینکه ذکر زبانی، ذکر نیست بلکه باید ذکر زبانی به قلب متصل باشد. در روایت داریم که امام صادق (ع) فرمود: پدرم کثیر الذکر بود بارها من با او قدم مىزدم، و مىدیدم که مشغول ذکر است، با او غذا مىخوردم، مىدیدم مشغول ذکر است، با مردم سخن مىگفت مع ذلک سخن با مردم او را از ذکر خدا باز نمىداشت، و من بارها مىدیدم که زبانش به سقف دهانش متصل است مىگوید: «لا اله الا اللَّه»
چه کار کنیم ذکرهای زبانی اثر کند؟
حالا ببینید برای اینکه این ذکرهای زبانی اثر بکند در مراحل اولیه، انسان وقتی میخواهد ذکر بگوید زبان گویاست و قلب، غافل است لذا باید سالک، این ذکر را به قلبش تزریق کند.
بنابراین از جمله آداب مهم ذکر و نماز، تفهیم است. یعنی وقتی که انسان دارد ذکر میگوید در یک خلوتی بنشیند این اذکار را با محتویاتش به قلب تزریق کند. به تدریج، این قلبی که متوجه نیست کم کم توجه پیدا میکند، به زبان میآید.
تفهیم یکی از مسائل بسیار مهم در امر ذکر و در امر عبادت است. روایتی از امام صادق (ع) داریم که حضرت از قول امیرالمؤمنین (ع) در ضمن بیانی در باب قرائت قرآن فرمود: «وَ لَکِنْ أَفْزِعُوا قُلُوبَکُمُ الْقَاسِیَةَ وَ لَا یَکُنْ هَمُّ أَحَدِکُمْ آخِرَ السُّورَة» یعنی وقتی که قرآن تلاوت میکنید جوری باشید که به این دلهای سختتان این را بکوبید، بزنید به این دلها و این دلها بیدار بشود، نه اینکه همت شما و تصمیمتان این باشد که سوره قرآن را تمام کنم، همتتان این نباشد که حالا که سوره آغاز شده حتماً این را تمامش کنم، همتتان این باشد که این آیات به دلها بنشیند.
البته نمیخواهیم بگوییم که ذکر زبانی، مطلقا بیتأثیر است، نه اما سخن در بالا رفتن کیفیت است.
نگاهمان به عبادات، حداقلی و به مادیات حداکثری است!
این نکته را هم داخل پارانتز عرض کنم که متأسفانه نگاهمان به عبادات، نگاه حداقلی است. یعنی میخواهیم ببینیم آن حداقل ممکن چیست و آن را انجام بدهیم و متأسفانه در نگاهمان به مادیات نگاه حداکثری است، یعنی هر چه بتوانیم تلاش کنیم مسائل مادی را بیشتر جذب کنیم خواهانش هستیم و دنبالش هم میرویم با این که میدانیم بین ما و این مادیات حتماً زمانی فاصله خواهد افتاد.
یا این مادیات به دست آمده زودتر از ما میرود، و یا ما زودتر از اینها از بین میرویم. برای اینهایی که یقیناً بین ما و بین آنها فاصله میافتد اینقدر تلاش میکنیم و اهمیت میدهیم اما نسبت به این عباداتی که ماندگار است، در جان ماست، در نفس ماست، در حوزه وجودی ماست که تا ابد همراه ما هست و خواهد بود متأسفانه همیشه نگاه حداقلی داریم.
بحث حجاب میشود همهاش میخواهیم روی حداقلها بایستیم. بحث نماز میشود همهاش روی حداقلها، بحث روزه، همهاش روی حداقلها، بحث پرهیز از گناه میشود روی حداقلها میایستیم اما آنهایی که اهل سیر و سلوکند، آنهایی که اهل باطنند، آنها نگاهشان به این مسائل، حداکثری است. یعنی هر چه میرود بالاتر باز میگوید نه، من بیشتر از این را میخواهم. بنابراین وقتی که آدم میخواهد ذکر بگوید باید با توجه، قلب را آگاه کند.
چگونه بدانیم ذکر زبان بر قلب اثر گذاشته است؟
علامت این که قلب، بیدار شده چیست؟ علامت این که دل، بیدار شد و تفهیم شد، چیست؟
علامتش این است که دیگر ذکر بر ذاکر، دعا برای دعا کننده و نماز برای نمازگزار، سخت نیست. دیگر آرام است.
شبیه به همان ارتباط گفتاری که بین پدر و مادر و فرزندی که لغات را یاد گرفته برقرار میشود. کودک به راحتی میتواند حرف بزند و دیگر راحت شده است، سختش نیست. تفاوت ذکری که ماها میگوییم در مراحل اولیه با آن سالک الی الله، بزرگان و اهل معرفت این است که ماها در ابتدا، زبانمان میگوید قلبمان غافل است باید به قلب تزریق کنیم، بعد کم کم، این قلب بیدار میشود و اکنون ذکر زبانی گویا و گزارشگر ذکر قلبی است.
چون قلب این اذکار را گرفته و از آن حالت غفلت، بیرون آمده، در نتیجه الآن قلب دارد ذکر میگوید و زبان دارد گزارش میکند.
اگر انسان با قلبِ بیدار و متوجه، نماز بخواند خیلی فرق میکند با آن کسی که در حال غفلت، نماز میخواند.
البته توجه داشته باشیم که رعایت این نکته فقط برای عموم نیست حتی کملین هم این نکته را رعایت میکنند. بزرگان اهل معرفت و سالکان و راه رفتهها هم این نکته را دقت میکنند. حتی در بین معصومین هم چنین است. روایت داریم که فرمودند: آنقدر فلان آیه را تکرار کردم تا این که این صورت را از خدا شنیدم. ببنید آن بزرگان هم تکرار مبتنی بر توجه قلبی را انجام میدادند.
رسول گرامی (ص) به ابوذر فرمود: «یَا أَبَا ذَرٍّ رَکْعَتَانِ مُقْتَصَدَتَانِ فِی تَفَکُّرٍ خَیْرٌ مِنْ قِیَامِ لَیْلَةٍ وَ الْقَلْبُ لَاهٍ (یا بنا بر نسخهای) و القلب ساه» فرمود: دو رکعت نماز، و لو مقتصد هم باشی، یعنی میانه، خیلی هم طولش ندهی، دو رکعت نماز معتدل میانه را بخوانی اما همراه با فکر انجام بگیرد برتر از قیام شبی است که قلب، بی توجه باشد.
پس تفهیم یکی از نکات بسیار مهمی است که در عبادات و اذکار عموماً و ذکر بزرگ یعنی نماز خصوصاً در بالا بردن کیفیتش میتواند مؤثر باشد.
آخر الزمان...برچسب : ذکر های زبانی چگونه تاثیر می گذارند؟, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 554 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 10:36
ویژوال بیسیک چیست ؟
ویژوال بیسیک توسعه یافته زبان برنامهنویسی بیسیک میباشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث برای نوشتن برنامههای ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید. ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود.)
ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب داتنت (NET.) ارائه شد. اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامهنویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهی خود را دارد.
ویژوال بیسیک برای توسعه سریع نرم افزار (RAD یا Rapid Application Development) بر پایه رابط گرافیگی کاربر (GUI یا Graphical User Interface) توسعه داده شد. دسترسی آسان و سریع به پایگاه دادهها با استفاده از DAO ،RDO یا ADO و ایجاد کنترلهای اکتیو ایکس از جمله مواردی هستند که این زبان را برای RAD مناسب کردهاند.
برنامهنویسی در ویژوال بیسیک به صورت رخدادگرا میباشد. در برنامهنویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوبترینها است. بنابه آماری که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، ۵۳٪ از برنامههای تجاری با استفاده از این زبان تولید شده اند.که گروه نرم افزار سورس گذر این مجموعه را برای شما به اشتراک گذاشته اند.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.
برچسب : دانلود نرم افزار ویژوالبیسیک ۶ نسخه کامل, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 458 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 8:12
نام کتاب : آموزش ویژوال بیسیک ۶ در ان + ۱ روز
نویسنده : سید امیر احسانی
ناشر : پارس بوک
زبان کتاب :فارسی
تعداد صفحه : ۷۰
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : ۹۵۰ Kb
توضیحات : کتاب الکترونیکی آموزش ویژوال بیسیک در n + 1 روز کاملا به زبان فارسی، در ۲۱ فصل همراه با تصاویر رنگی و توضیح به زبان ساده، شایان ذکر است، این کتاب از سطح مقدماتی تا پیشرفته میباشد
آخر الزمان...
برچسب : دانلود کتاب آموزش ویژوال بیسیک ۶, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 379 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 7:45
سلام دوستان
امروز میخوام برنامه ی متا اسپلویت رو براتون بزارم
از دستش ندید ها
( اول برید تحقیق کنید ببینید چیه بعد دانلود کنید )
برچسب : برنامه ی متا,اسپلویت, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 448 تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 ساعت: 18:25
سلام دوستان .
برای افزودن
به فایر فاکس خود
به این لینک بروید
آخر الزمان...برچسب : Advanced Cookie Manager , Add,ons for Firefox, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 367 تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 ساعت: 7:37
سلام دوستان .
برای افزودن
Live HTTP Headers
به فایر فاکس خود
به این لینک بروید
برچسب : برای افزودن,Live HTTP Headers,به فایر فاکس خود, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 379 تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1391 ساعت: 11:31
سلام دوستان
امروز داشتم در مترجم گوگل متنی رو ترجمه میکردم که نوشته بود :
Muslims are not terrorists
یعنی = مسلمانان تروریست نیستند
اما در مترجم گوگل نوشته است ( مسلمانان تروریست هستند )
خودتان مشاهده کنید ...
برچسب : مسلمانان تروریست نیستند ( گوگل ضد مسلمان ) ,Muslims are not terrorists, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 404 تاريخ : يکشنبه 8 بهمن 1391 ساعت: 22:39
وقتی بیدار شدم تمام تنم درد می کرد و می سوخت. چشم هایم را بازکردم و دیدم پرستاری کنار تختم ایستاده.
اوگفت:«آقای فوجیما . شما خیلی شانس آوردید که دو روز پیش از بمباران هیروشیما جان به در بردید. حالا در این بیمارستان در امان هستید.»
با ضعف پرسیدم :« من کجا هستم؟»
آن زن گفت :« در ناگازاکی»
نوشته Alan E Mayer
ترجمه گیتا گرگانی
توضیح مدیر سایت :
بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی بر روی شهر هیروشیما و سه روز بعد بر روی شهر ناگازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل میدادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.
شهر ناگازاکی در ایران به اشتباه ناکازاکی خوانده می شود .
آخر الزمان...برچسب : داستان کوتاه , بد شانسی, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 430 تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391 ساعت: 13:11
این داستان رو دوستم برام تعریف کرده و قسم میخورد که واقعیه:دوستم تعریف میکرد که یک شب موقع برگشتن از ده پدری تو شمال طرف اردبیل، جای این که از جاده اصلی بیاد، یاد باباش افتاده که می گفت؛ جاده قدیمی با صفا تره و از وسط جنگل رد میشه!
اینطوری تعریف میکنه: من احمق حرف بابام رو باور کردم و پیچیدم تو خاکی، ٢٠ کیلومتر از جاده دور شده بودم که یهو ماشینم خاموش شد و هر کاری کردم روشن نمیشد.
وسط جنگل، داره شب میشه، نم بارون هم گرفت. اومدم بیرون یکمی با موتور ور رفتم دیدم نه میبینم، نه از موتور ماشین سر در میارم!
راه افتادم تو دل جنگل، راست جاده خاکی رو گرفتم و مسیرم رو ادامه دادم. دیگه بارون حسابی تند شده بود.
با یه صدایی برگشتم، دیدم یه ماشین خیلی آرام و بیصدا بغل دستم وایساد. من هم بیمعطلی پریدم توش.
این قدر خیس شده بودم که به فکر این که توی ماشینو نیگا کنم هم نبودم. وقتی روی صندلی عقب جا گرفتم، سرم رو آوردم بالا واسه تشکر، دیدم هیشکی پشت فرمون و صندلی جلو نیست!!!
خیلی ترسیدم. داشتم به خودم میاومدم که ماشین یهو همون طور بیصداراه افتاد.
هنوز خودم رو جفت و جور نکرده بودم که تو یه نور رعد و برق دیدم یه پیچ جلومونه!
تمام تنم یخ کرده بود. نمیتونستم حتی جیغ بکشم. ماشین هم همین طور داشت میرفت طرف دره.
تو لحظههای آخر خودم رو به خدا این قدر نزدیک دیدم که بابا بزرگ خدا بیامرزم اومد جلو چشمم.
تو لحظههای آخر، یه دست از بیرون پنجره، اومد تو و فرمون رو چرخوند به سمت جاده.
نفهمیدم چه مدت گذشت تا به خودم اومدم. ولی هر دفعه که ماشین به سمت دره یا کوه میرفت، یه دست میاومد و فرمون رو میپیچوند.
از دور یه نوری رو دیدم و حتی یک ثانیه هم تردید به خودم راه ندادم. در رو باز کردم و خودم رو انداختم بیرون. این قدر تند میدویدم که هوا کم آورده بودم.
دویدم به سمت آبادی که نور ازش میاومد. رفتم توی قهوه خونه و ولو شدم رو زمین، بعد از این که به هوش اومدم جریان رو تعریف کردم.
وقتی تموم شد، تا چند ثانیه همه ساکت بودند، یهو در قهوه خونه باز شد و دو نفر خیس اومدن تو، یکیشون داد زد: ممد نیگا! این همون احمقیه که وقتی ما داشتیم ماشینو هل میدادیم سوار ماشین ما شده بود.
آخر الزمان...
برچسب : داستان کوتاه , توهم, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 400 تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391 ساعت: 12:46
برچسب : موبایل خود را تبدیل به یک دروغ سنج حرفهای کنید , لينك دانلود, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 308 تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391 ساعت: 12:26
1391/11/06 --------------------------- Useame:TRIAL-80545335 Password:v8drrjxxf3 Useame:TRIAL-80545341 Password:kuxraf2fvm Useame:TRIAL-80545346 Password:tcptm2du6h Useame:TRIAL-80544811 Password:ut8ebjav8j Useame:TRIAL-80544832 Password:6cvar5s6m8 Useame:TRIAL-80544858 Password:4kmdh2nx2aآخر الزمان...
برچسب : یوزر و پسورد نود32, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 393 تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391 ساعت: 12:15
سخنرانی های دکتر علی اکبر رائفی پور ئیستی
با موضوع شیطان پرستی و فراماسونری در آئین کابالا
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | قسمت 1 | wmv | 13,629 | ||
2 | قسمت 2 | wmv | 13,611 | ||
3 | قسمت 3 | wmv | 13,613 | ||
4 | قسمت 4 | wmv | 13,635 | ||
5 | قسمت 5 | wmv | 13,598 | ||
6 | قسمت 6 | wmv | 13,670 | ||
7 | قسمت 7 | wmv | 13,574 | ||
8 | قسمت 8 | wmv | 9,130 |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | قسمت 1 | wmv | 11,535 | ||
2 | قسمت 2 | wmv | 11,818 | ||
3 | قسمت 3 | wmv | 11,064 | ||
4 | قسمت 4 | wmv | 11,446 | ||
5 | قسمت 5 | wmv | 10,119 | ||
6 | قسمت 6 | wmv | 9,902 |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | قسمت 1 | wmv | 11,349 | ||
2 | قسمت 2 | wmv | 11,346 | ||
3 | قسمت 3 | wmv | 11,347 | ||
4 | قسمت 4 | wmv | 11,350 | ||
5 | قسمت 5 | wmv | 11,351 | ||
6 | قسمت 6 | wmv | 7,170 |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | قسمت 1 | wmv | 11,339 | ||
2 | قسمت 2 | wmv | 11,154 | ||
3 | قسمت 3 | wmv | 11,320 | ||
4 | قسمت 4 | wmv | 11,336 | ||
5 | قسمت 5 | wmv | 9,929 |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | قسمت 1 | wmv | 12,480 | ||
2 | قسمت 2 | wmv | 12,383 | ||
3 | قسمت 3 | wmv | 12,593 | ||
4 | قسمت 4 | wmv | 12,625 |
برچسب : سخنرانی های دکتر علی اکبر رائفی پور با موضوع شیطان پرستی و فراماسونری در آئین کابالا, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 521 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:29
شیطان پرستی فراماسونری | |||||
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | دکتر علی اکبر رائفی پور شیطان شماره 13 و فراماسونری (بخش اول) (جدید) | wmv | 30,125 | ||
2 | دکتر علی اکبر رائفی پور شیطان شماره 13 و فراماسونری (بخش دوم) (جدید) | wmv | 30,150 | ||
3 | دکتر علی اکبر رائفی پور شیطان شماره 13 و فراماسونری (بخش سوم) (جدید) | wmv | 31,076 |
برچسب : شیطان پرستی فراماسونری, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 375 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:21
دشمن شناسی و کالبد شکافی فراماسونری و شیطان پرستی |
سخنرانی استاد رائفی پور - قسمت چهارم |
سخنرانی استاد رائفی پور - قسمت سوم |
سخنرانی استاد رائفی پور - قسمت دوم |
سخنرانی استاد رائفی پور - قسمت اول استاد رائفی پور در این جلسه ابتدا به ماجرای قوم بنی اسرائیل در حوزه یهودشناسی پرداختند و در ادامه به نحوه پیدایش کابالا در یهودیت و ایجاد برخی تحریفات در دین یهود اشاره کردند. تحریفاتی که زمینه ساز سلسله دشمنی های یهود با پیامبران الهی، بود. این سلسله دشمنی ها تا حضرت سلیمان (علیه السلام) ادامه داشت و با ظهور ایشان زمینه های انحرافی یهود بالاخص پرستش جن برچیده شد، اما کینه یهود پابرجا ماند.استاد رائفی پور در بخش دوم نیز به عددشناسی و نمادشناسی در فرهنگ یهود پرداختند و با ارائه مستنداتی، گوشه هایی از رازهای دلار را بررسی کردند. |
برچسب : دشمن شناسی و کالبد شکافی فراماسونری و شیطان پرستی, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 372 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:20
مستند صدای شیطان |
مستند صدای شیطان (شاهین نجفی) |
مستند صدای شیطان (جذب شما به موسیقی) - بخش اول - (مستند صدای شیطان-مرحله اول:جذب شما به موسیقی(والت دیزنیWalt Disney-هانا مونتاناHannah Montana-ریحاناRihana)شیطان در سه مرحله کلی انسان را با ابزار موسیقی از هدف اصلی خلقت دور کرده و به انحراف می کشاند.هدف جذب شما به موسیقی و تغییر در هنجارهای شماست.والت دیزنی ابزار شیطان برای دعوت شما به این مرحله است) |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
1 | صدای شیطان - مرحله اول (جذب شما به موسیقی) (جدید) | دانلود (wmv) | 20,018 | ||
پخش (flv) | ---- |
مستند صدای شیطان : (استفاده از خوانندگان جوان و جذاب) - بخش دوم - (شیطان در سه مرحله کلی انسان را با ابزار موسیقی از هدف اصلی خلقت دور کرده و به انحراف می کشاند.مرحله اول: هدف جذب شما به موسیقی و تغییر در هنجارها با استفاده از خواننده های نوجوان و با چهره معصوم و جذاب (سلنا گومزSelena Marie Gomez-جاستین بیبرJustin Bieber) |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
2 | صدای شیطان - مرحله اول - بخش دوم (استفاده از خوانندگان جوان و جذاب) (جدید) | دانلود (wmv) | 31,456 | ||
پخش (flv) | ---- |
مستند صدای شیطان (استفاده از جشن، مسابقات و بازی ها) - بخش سوم - (مراسم و مسابقات و جشن های بسیاری در جهان در رابطه با موسیقی برگزار می شود.در این قسمت یکی از این جشن ها با نام MTA EMA که در سال 2011 برگزار شد بررسی می نماییم.یکی از موارد کنترل ذهن در این جشن:چهره و لباس های خواننده ها می باشد!/استفاده از خوانندگان مشهور(کیتی پریkaty perry،لیدی گاگاlady gaga) و هم چنین بازی هایی مانند Sims3 در راستای این پروژه می باشد) |
ردیف | توضیحات | عکس | اجرا | فرمت |
حجم |
3 | صدای شیطان - قسمت سوم (استفاده از جشن، مسابقات و بازی ها) (جدید) | دانلود (wmv) | 52,330 | ||
پخش (flv) | ---- |
برای دانلود کردن کلیپ های فوق، روی آیکون کلیک راست نموده
و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.
برچسب : مستند صدای شیطان, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 338 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:13
آخر الزمان و مهدویت | |||||
ردیف | نام کلیپ | توضیحات | دانلود | فرمت | حجم |
1 | راز 2012 | flv | 26.3 مگابایت | ||
پخش | --- | ||||
2 | تابوت عهد | wmv | 2,537 کیلوبایت | ||
3 | معبد سلیمان | wmv | 2,292 کیلوبایت |
برچسب : آخر الزمان و مهدویت, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 474 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:11
برچسب : مفهوم آخرالزمان , استاد رائفی پور, نویسنده : بد گرل badgirl1391 بازدید : 402 تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت: 22:07